رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت کلزا در سطح ۵۷۵هکتار از اراضی شهرستان مشهد خبر داد.

 آغاز برداشت کلزا در ۵۷۵ هکتار از اراضی شهرستان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی ممیزی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد  گفت: ۵۷۵ هکتار از اراضی شهرستان مشهد زیر کشت کلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰تن کلزا از سطح مزارع برداشت شود.

وی افزود: دانه کلزا دارای ۴۰ تا  ۴۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است و ارقام کشت شده کلزا در اراضی شهرستان مشهد نپتون ، اکاپی ، ایمپریو ، ناتالی و روهان می باشد.

 رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود۱۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود۲۳۰ هزار  میلیارد ریال  از این اراضی برداشت و خریداری و جهت استحصال روغن به کارخانه‌های تولید روغن حمل گردد.

ممیزی با بیان اینکه توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در مشهد به عنوان بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود افزود:  با توسعه کشت این دانه روغنی و استحصال روغن آن در شهرستان ، بخشی از روغن مورد نیاز کشور تأمین شده و نیاز به واردات روغن کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آ ن به جای سایر محصولات پرآب بر، مورد توجه جدی قرار گرفته است. تفاله دانه کلزا پس از روغن گیری به عنوان علوفه دام مصرف می‌شود.

ممیزی اضافه کرد: کلزا نیز مانند سایر گیاهان دیگر مورد حمله، خسارت آفات و بیماری‌های مختلفی قرار می‌گیرد که شدت و ضعف آن‌ها در مناطق مختلف متفاوت است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.